Огляд податкового законодавства за 02 – 08 жовтня 2017 року

Закони

05 жовтня 2017 року, Верховною Радою було схвалено зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996 – XIV (проект Закону про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (щодо удосконалення деяких положень) від 16.06.2017 № 4646-д).

Розглянемо основні новації цього Закону:

1. З переліку принципів, на яких ґрунтується бухгалтерський облік, виключається принцип обачності.

2. Для цілей бухгалтерського обліку встановлено класифікацію підприємств на мікропідприємства, малі, середні та великі.

3. Деякі підприємства будуть зобов’язані складати фінансову звітність за Міжнародними стандартами фінансової звітності (далі – МСФЗ):

Про ці та інші нововведення читайте у матеріалі на нашому порталі.

 

Законопроекти

Щодо запобігання корупції на митниці.

02 жовтня 2017 року у Верховній Раді України був зареєстрований Проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про запобігання корупції" № 7152.

Законопроектом передбачається привести положення Митного кодексу України у відповідність із Законом України «Про запобігання корупції». Для цього пропонується доповнити статтю 569 Митного кодексу України, зазначивши, що на посадових осіб органів доходів і зборів поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції». Також пропонується законодавчо закріпити у Митному кодексі вимоги щодо проведення спеціальної перевірки у випадках та порядку, встановлених Законом України «Про запобігання корупції», при прийнятті на службу в органах доходів і зборів, а також встановити необхідність здійснювати повідомлення про працюючих близьких осіб керівництву органу доходів і зборів.

 

Щодо оподаткування державних пенсійних облігацій.

03 жовтня 2017 року у Верховній Раді України був зареєстрований Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування державних пенсійних облігацій) № 7158

Законопроектом пропонується не включати до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу суму доходів, отриманих платником податку у вигляді процентів, що нараховані на державні пенсійні облігації.

Крім того, передбачається надати платнику право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року витрати на придбання державних пенсійних облігацій, які сукупно протягом звітного року не перевищують десятикратний розмір суми доходу що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

 

Щодо здешевлення та підвищення доступності індивідуального електротранспорту для населення України.

03 жовтня 2017 року у Верховній Раді України був зареєстрований Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо здешевлення та підвищення доступності індивідуального електротранспорту для населення України № 7156.

Законопроектом передбачається:

1. Звільнити до 2022 року від оподаткування ПДВ операцій з ввезення на митну територію України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами;

2. Звільнити до 2021 року від оподаткування ПДВ послуг з перевезення пасажирів на таксі, оснащених електричними двигунами, та надання пасажирського транспорту в оренду (лізинг, прокат, перевезення на замовлення), у разі якщо такі колісні транспортні засоби оснащені виключно електричним двигуном;

3. Звільнити до 2022 року від оподаткування акцизним податком транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.

Роз’яснення Державної фіскальної служби України

Категорія

Зміст

Назва

Податок на доходи нерезидентів (withholding tax)

Фіскальна служба роз’яснила, що доходи нерезидента у вигляді брокерської, комісійної або агентської винагороди, отриманої від резидента за виконані брокерські, комісійні або агентські послуги на користь такого резидента, підлягають оподаткуванню податком на доходи нерезидентів за ставкою 15%, якщо інше не встановлено правилами міжнародного договору, незалежно від місця надання нерезидентом зазначених послуг.

Індивідуальна податкова консультація ДФС № 2066/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 28 вересня 2017 року щодо утримання податку на доходи нерезидентів під час виплати нерезиденту винагороди за договором про надання брокерських послуг

ДФС України роз’яснила, що отриманий нерезидентом прибуток від здійснення операцій з продажу резиденту України цінних паперів, емітованих нерезидентом, визначений відповідно до національних або міжнародних стандартів фінансової звітності, підлягає оподаткуванню податком на доходи нерезидентів за ставкою 15%, якщо інше не встановлено правилами міжнародного договору.

Індивідуальна податкова консультація ДФС № 2091/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 02 жовтня 2017 року щодо оподаткування прибутку нерезидента від здійснення операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів

Єдиний податок та ЄСВ

Податкова роз’яснила, що особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та не отримує дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року від такої діяльності, зобов’язана визначити базу нарахування єдиного внеску, незважаючи на наявність статусу фізичної особи - підприємця. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Також контролюючий орган зазначив, що фізична особа - підприємець, яка застосовує спрощену систему оподаткування не може здійснювати адвокатську діяльність, а до доходів, отриманих від провадження адвокатської діяльності, не може бути застосовано спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Індивідуальна податкова консультація ДФС № 2069/К/99-99-13-02-03-14/ІПК від 28 вересня 2017 року щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та порядок подання звітності фізичною особою - підприємцем, яка знаходиться на спрощеній системі оподаткування та одночасно має статус адвоката

Податкові перевірки

ДФС України надала роз’яснення платникам ПДВ, що контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання, провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від'ємного значення, сформованого за операціями:

  • за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками;
  • з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до статті 209 ПК України.

Індивідуальна податкова консультація ДФС № 2064/6/99-99-12-02-01-15/ІПК від 28 вересня 2017 року щодо підстав і термінів проведення документальної позапланової перевірки правомірності формування суми заявленого бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку

Щодо торгівлі столовими винами

Контролюючий орган роз’яснив, що роздрібна торгівля виключно столовими винами може здійснюватися суб’єктами господарювання без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Роздрібна торгівля винами спеціального типу, із об’ємною часткою етилового спирту від 10.5 до 15.0 відсотків, можлива тільки за умови придбання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Індивідуальна податкова консультація ДФС № 2118/Г/99-99-12-01-01-14/ІПК від 03 жовтня 2017 року щодо права здійснювати торгівлю столовими винами фізичною особою - підприємцем без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями

Попередня стаття Наступна стаття