Які можливості для бізнесу відкриваються з прийняттям Закону України "Про електронні довірчі послуги"

У четвер, 05 жовтня,  Парламент прийняв у другому читанні Закон  України «Про електронні довірчі послуги» № 4685 від 17.05.2016, який, на думку його авторів, має наблизити Україну до євростандартів. Законопроект створений для уникнення бюрократії, а також спрощення ведення бізнесу. Зі свого боку це має підготувати ґрунт для заохочення нових інвестицій в українську економіку.

Законопроект справді є досить революційним, тому пропонуємо розглянути його крізь призму тих переваг, які він несе суспільству і бізнесу.

1.      Сам законопроект містить у собі багато багато складних і незрозумілих термінів: «сертифікат відкритого ключа», «удосконалена електронна печатка» та «електронна позначка часу» – хоча, якщо добре розібратися, все набагато простіше для розуміння.

2.      Закон не є чимось інноваційним у контексті Європи, а фактично дублює основні положення Регламенту ЄС 1999/93/ЄС, що фактично дозволить приєднатися до цифрової екосистеми Євросоюзу. Як наслідок, це є передумовою для українських громадян згодом отримувати публічні послуги не лише в Україні, а й на території всього ЄС.

3.      Обсяг отримуваних послуг корелюватиметься від типу електронного підпису. При самостійній реєстрації їм можна буде засвідчувати контракти та гарантувати контрагенту особистого характеру підпису. При реєстрації кваліфікованого підпису/печатки в акредитованому державою центрі (у тому числі й іноземному) підписані документи будуть мати беззаперечну юридичну силу для державних органів та суду.

4.      Можливість здійснювати всі державні послуги в онлайн-режимі.

5.      З дозволу користувача державні органи зможуть отримати персональну інформацію від банку, де в особи відкритий рахунок (BankID), або навіть із SIM-картки – за допомогою смартфона (Mobile ID).

6.      До кінця 2017 року абоненти отримають змогу замінити свої SIM-картки на нові, що міститимуть цифровий підпис, ідентифікаційний код та паспортні дані: з часом для українців відкриється можливість сплачувати податки в режимі онлайн.

7.      Пришвидшення бізнес-процесів внаслідок стимулювання обігу електронних документів. Це дасть змогу зменшити видатки компанії, пов'язані з пересилкою документів, пожвавити строк доставки документів, стимулюватиме обіг грошових коштів.

8.      Відкриються нові можливості для бізнесу, оскільки можна буде легко зареєструвати компанію, направити запит, сплатити податки за допомогою смартфона.

9.      Зменшення необхідності комунікації з державними органами і, як наслідок, зменшення корупційних ризиків та бюрократії.

10.    Кваліфікований електронний підпис буде прирівнюватися за юридичною силою до підпису директора, скріпленого печаткою компанії.

Не можна сказати, що зміни будуть прийняті одразу з радістю. Необхідним залишається створення відповідної забезпечувальної інфраструктури. Проте вже прийняття законопроекту дозволить вирішити багато існуючих проблем.

Попередня стаття Наступна стаття