ДФС роз'яснює: правила ввезення авто в Україну з іноземною реєстрацією

07 Серпня 2017 (0)
Аа Аа

Прес-службою ДФС опубліковано актуальну інформацію , яка стосується питання автомобілів з іноземною реєстрацією.  Станом на 24 липня 2017 року в Україні перебувають 27,6 тис. автомобілів, ввезених в режимі «транзиту», та 24,6 тис. автомобілів, тимчасово ввезених громадянами  для особистого користування, терміни ввезення яких вже закінчилися. Тобто ці автомобілі знаходяться на території України незаконно.

 На прес-конференції піднімалися питання, які стосуються порушення ввезення автомобілів, про правила оформлення авто з іноземною реєстрацією, які ввозяться на територію України в режимах «транзит» та «тимчасове ввезення» як резидентами, так і нерезидентами, про відповідність положень Митного кодексу України про тимчасове ввезення транспортних засобів міжнародним стандартам та про зобов'язання, які бере на себе громадянин стосовно вивезення транспортного засобу в установлений термін, про більш детальні правила ввезення авто з іноземною реєстрацією в режимі «тимчасове ввезення» та його подальше використання. Про ці та інші питання розповіла заступник начальника Управління організації митного контролю Департаменту організації митного контролю ДФС Олена Мошинська.

Зокрема, було зазначено, що «значна кількість автомобілів з іноземною реєстрацією наразі перебуває в Україні з порушенням митних правил, і громадяни, які ними користуються - це порушники. Причому порушниками є не тільки ті громадяни, які ввезли транспортний засіб і не виконали своє зобов’язання щодо його вивезення або не оформили авто у вільний обіг, а й ті, які його придбали», – наголосила Олена Мошинська.

Вона зазначила, що тимчасово ввозити транспортні засоби на митну територію України без письмового декларування та сплати відповідних податків мають право громадяни-нерезиденти на строк до одного року. Цей термін може бути подовжено не більш ніж на 60 днів.

«Якщо нерезидент ввозить автомобіль з іноземною реєстрацією, то саме йому надається податкова пільга. Тобто він не сплачує податки, не проходить контроль на дотримання екологічних норм, не надає дозвільні документи тощо. Водночас нерезидент не може передавати авто іншим особам або використовувати його для підприємницької діяльності. Громадяни-резиденти таким режимом користуються менше, оскільки для них передбачена сплата платежів у повному обсязі. Більше того це авто після його вивезення і ввезення не переходить у власність цьому громадянину», – розповіла Олена Мошинська.

За її словами, при ввезенні авто в режимі «транзиту» найчастіше порушниками митних правил є саме резиденти, які не виконують зобов’язань, які ним передбачені. Режим «транзит» передбачає ввезення транспортного засобу на строк до 5 діб у межах однієї митниці та на 10 діб – в межах кількох митниць. Однак, як свідчить практика, громадяни такі авто використовують не для транзиту, а для власного користування.

 

Крім того, непоодинокі випадки передачі нерезидентом ввезеного авто з іноземною реєстрацією у користування громадянину-резиденту. Останній фактично не має прав на це авто, оскільки у нього немає належних документів, які б підтверджували його право власності.

«Проблеми від таких порушень митного законодавства мають як громадянин, який ввіз авто і не виконав свої зобов’язання перед державою, так і громадянин, який купив так зване «нерозмитнене» авто, а також митниці. У першу чергу це призводить до через великих черг у пунктах пропуску, особливо на західному кордоні, зокрема, з Польщею, оскільки кожні 5 діб резиденти перетинають митний кордон України та знову ввозять це авто у режимі «транзиту», – зазначила Олена Мошинська.

Загалом з 1 січня 2015 року по 30 червня 2017 року в режимі «транзит» ввезено 313,3 тис. авто з іноземною реєстрацією, з яких майже 112 тис.  – у 2017 році. Тимчасово ввезених автомобілів з іноземною реєстрацією для особистого користування за аналогічний період налічується 1,4 млн., з них майже 381 тис. – у 2017 році.

«Положення щодо тимчасового ввезення транспортних засобів, які прописані у Митному кодексі України, повністю відповідають Стамбульській конвенції про тимчасове ввезення. Тобто Україна зобов’язалась привести своє законодавство у відповідність до міжнародних стандартів і виконує це зобов’язання. Міжнародні стандарти передбачають можливість тимчасового ввезення товарів і транспортних засобів для особистого користування тільки нерезидентами. Резидент, який проживає у будь-якій країні та ввозить авто, повинен сплатити податки в бюджет і після цього користуватися авто вільно в країні. Вимоги законодавства повинні виконувати всі громадяни – і наші громадяни-резиденти і нерезиденти», – наголосила Олена Мошинська.

На прес-конференції також піднімалися питання штрафних санкцій. Про це розповів заступник директора Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС Олексій Сівірін.

«Відповідальність за перевищення встановленого строку транзитного переміщення транспортних засобів передбачена ст. 470 Митного кодексу України. Якщо таке перевищення не більше однієї доби, то власнику загрожує попередження або штраф у розмірі 170 грн. У випадку перевищення більш ніж на 1 добу, але не більше ніж на 10 діб, штраф складає 3400 грн, якщо понад 10 діб, то сума штрафу зростає до 8500 гривень», - зазначив Олексій Сівірін.

Так, за 7 місяців поточного року працівниками митниць ДФС було виявлено 8979 таких правопорушень. Власникам нараховано штрафів на суму 46,6 млн. гривень.

За порушення термінів тимчасового ввезення транспортних засобів з іноземною реєстрацією (ст.. 481 Митного кодексу України) суми штрафів значно більші.

За перевищення не більш ніж на 3 доби загрожує штраф у розмірі 850 грн., більш ніж на 3 доби, але не більш ніж на 10 діб та у разі, якщо протягом року ця особа вже притягалась до відповідальності за вчинення такого правопорушення – 5100 грн. За перевищення більш ніж на 10 діб доведеться сплатити вже 17 тис. грн.

За порушення ст. 481 Митного кодексу лише протягом січня-липня 2017 року порушникам нараховано до сплати 22,1 млн. грн., що вже перевищило показник всього 2016 року. Для порівняння – протягом 2015 та 2016 років ці суми складали 16,5 млн. грн.. та 16,8 млн. грн.. відповідно.

Однак найбільші суми штрафів доведеться сплатити тим громадянам., які використовують ввезені транспортні засоби з іноземною реєстрацією в інших цілях, наприклад, комерційних. Штраф за таке порушення складає 300% несплаченої суми митних платежів. Так, протягом 2017 року було виявлено 164 таких порушення, власникам транспортних засобів нараховано 69,9 млн. грн. штрафів. У 2015 та 2016 роках суми нарахованих штрафів складали 44,1 млн. грн. та 155,2 млн. грн.. відповідно.

Підготовлено за матеріалами офіційного порталу ДФС.

  Інші новини, що стосуються правил ввезення авто можете знайти у нас на сайті:

Які вживані авто можна ввезти за зниженими ставками акцизного податку?

Змінено розмір пенсійного збору при реєстрації автомобіля.

 

 

Попередня стаття Наступна стаття

Останні новини:

У Києві обговорили перспективи законодавчого врегулювання питань поштового імпорту: проблематика та шляхи вирішення

24 Жовтня 2017

Технічні моменти подання пояснень та копій документів у випадку блокування реєстрації ПН/РК

24 Жовтня 2017

Мінфін став автором нових змін до системи блокування ПН/РК

24 Жовтня 2017

Судова реформа, боротьба зі скрутками, процедурний аспект адміністрування податків та інші актуальні питання на Форумі з непрямого оподаткування

24 Жовтня 2017

Огляд податкового законодавства за 16 - 22 жовтня 2017 року

23 Жовтня 2017

Чи може неплатник ПДВ бути управителем майна: пояснює ДФС

23 Жовтня 2017

Особливості відображення у податковій звітності витрат і доходів підприємця на загальній системі оподаткування

23 Жовтня 2017

Як одночасно застосовуються пільговий режим оподаткування та касовий метод обліку з ПДВ?

23 Жовтня 2017