Чого більше збитків чи вигоди від системи блокування ПН/РК?

Найбільш актуальним питанням останніх місяців залишається проблема блокування ПН/РК. Цього тижня розгорілася дискусія стосовно питання «бути чи не бути»: залишати без змін СМКОР, чи нейтралізувати негативні наслідки, які завдаються, чи можуть бути завдані у майбутньому.

Із початком роботи нової сесії Верховної Ради України Ніна Южаніна зробила заяву про те, що цього тижня планується зареєструвати законопроект про продовження тестового режиму системи зупинення податкових накладних до кінця року. У документі також планується передбачити, що всі так звані проблемні податкові накладні буде розблоковано і зареєстровано. 

Проте таке рішення Комітету з питань податкової та митної політики, яке насправді було очікуваним та ґрунтується на захисті реальних інтересів представників бізнесу, не сподобалося Мінфіну.

В офіційній заяві на сайті Міністерства було опубліковану «ноту протесту» до Комітету із закликом не реєструвати поспішних законопроектів. Були наведені відповідні схематичні обґрунтування. І навіть якщо прочитати та не робити власних висновків, то складається враження, що проблеми взагалі немає.  Проте факти об’єктивної дійсності свідчать про протилежне.

Цікавий аналіз позиції Міністерства  (яку ми публікували раніше) опублікував співавтор реформ «Вільна економіка» Данило Монін. Після детального аналізу стану справ із внутрішнім ПДВ на  01 вересня він зробив висновки, які є логічними та обґрунтованими: «Я перевірив і подивився результат попереднього року і там на 01.09 був заявлений результат по внутрішньому ПДВ з урахуванням відшкодування в розмірі 34 млрд.

У той же час як ви розумієте наш доблесний Мінфін скасував пільги по сільгосп. ПДВ в цьому році і відповідно доходи від ПДВ в цьому році планового повинні скласти 11% ВВП проти 9.8% у минулому році. Крім цього відповідно ми маємо підвищену інфляцію і номінальний ВВП планується на рівні 2845 млрд євро проти 2383 млрд».

Тож він робить висновок, що збори по внутрішньому ПДВ всього на 12 % вище ніж рік тому, а підсумковий збір ПДВ на 01 вересня – 191 млрд проти 144 млрд рік тому. Або на 32,6 % вище.

Мінфін зі свого боку пропонує не ставити систему СМКОР у тестовий режим. А продовжити її опрацювання. Проте чи можна погодитися з таким, аналізуючи реальний стан речей?

Наразі фактом залишається те, що усі дії, які ведуть до гальмування економічних процесів, та які не дають змоги бізнесу працювати, здатні призвести лише до переходу реального бізнесу в тінь. Тобто призведуть до результату, який буде обернено пропорційним до того, що прогнозувався із запровадженням системи СМКОР.

Отже, якими б наслідки не були, важливий лише результат діяльності. Очікуємо на подальший розвиток подій. 

Попередня стаття Наступна стаття