25000 грн. податку за квартири площею більше 300 кв.м. - Мінфін реформує податок на нерухоме майно

Проект податкової реформи Міністерства фінансів України передбачає також внесення змін до податку на майно в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Об’єкт оподаткування

Проектом закону визначено, що виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств відносяться до оподатковуваних будівель промисловості.

Пропонується звільнити від оподаткування господарські (присадибні) будівлі, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо.

 

Пільги

Законопроект позбавляє місцеві ради права збільшувати розмір пільги, на яку зменшується база оподаткування. Це означає, що розмір пільги може бути лише таким, що вказаний у Кодексі, що дорівнює 60 кв. м для квартир, 120 кв. м для жилих будинків і 180 кв. м для різних типів об’єктів житлової нерухомості – без змін. Також місцеві ради не визначатимуть розмір неоподатковуваної площі, тобто така пільга скасовується і не застосовуватиметься при обчисленні суми податку.

Відтепер для громадських об’єднань не будуть встановлюватися додаткові пільги.

 

Ставки оподаткування

Законопроектом пропонується збільшити розмір максимальної граничної ставки податку до 3-х відсотків розміру мінімальної заробітної плати, замість 2-х відсотків.

За кожен об’єкт житлової нерухомості загальною площею більше ніж 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), платникам податку доведеться додатково сплачувати 25000 грн податку на рік.

 

Порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Контролюючий орган не надсилатиме податкове повідомлення-рішення новим власникам після отримання інформації про перехід права власності.

Усунуто неузгодженість, і відтепер чітко визначено, що податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку надсилатимуться виключно фізичним особам – платникам податків.

Фізичні особи відтепер зможуть сплачувати податок не тільки через каси сільських (селищних) рад, а й також через каси рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Згідно з законопроектом ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, набувають усіх повноважень місцевих рад щодо встановлення ставок, пільг і самого податку.

Попередня стаття Наступна стаття