Додаток
Форма 1
Додаток
Форма 2
Додаток
Форма 3
Додаток
Форма 4
Розширений пошук
Тарифна політика
Вхід|Реєстрація

Ru

En

Ua

Постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2017 у справі № 804/5249/17
Пошук у тексті
Знайти
Вверх из Вниз
...

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2017 р. Справа № 804/5249/17

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді ОСОБА_1

суддів ОСОБА_2, ОСОБА_3

при секретарі ОСОБА_4

за участю: представника позивача ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя» до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправними дій, -

...

встановив:

16 серпня 2017 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя»(далі позивач) з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі відповідач) з вимогами, з урахуванням уточнень, про визнання протиправними дій Державної фіскальної служби Українищодо зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних виданих Товариством з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя» податкових накладних, згідно переліку в прохальній частині позову.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначила наступне.Позивачем були подані на реєстрацію до податкового органу податкові накладні. Згідно квитанції № 1 накладні були отримані, але реєстрацію зупинено. Протягом операційного дня платнику податків не було надано квитанцій про прийняття, не прийняття або зупинення реєстрації податкових накладних. Квитанції про зупинення реєстрації накладних надіслані підприємству з порушенням строку. Крім того, податковий орган має право зупинити реєстрацію податкових накладних на підставі порядку, визначеного Кабінетом міністрів України. Такого порядку на теперішній час не затверджено. Також, реєстрація податкових накладних може бути зупинена у разі відповідності накладних сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації. При цьому, в квитанції № 1 зазначено лише один критерій, а не сукупність. В квитанції № 1 не вказано конкретного переліку документів, які необхідно надати для здійснення реєстрації податкових накладних. Враховуючи наведене, дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних є протиправними.

Представниквідповідача в судовезасіданняне зявився, про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до наступного висновку.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя» зареєстровано як юридична особа 20.10.2016 р., включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 40905938.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя» подано до Державної фіскальної служби України податкові накладні за червень-липень 2017 р. для проведення реєстрації: № 114 від 19.06.2017 р.; № 115 від 20.06.2017 р.; № 116 від 21.06.2017 р.; № 117 від 21.06.2017 р.; № 120 від 22.06.2017 р.; № 122 від 23.06.2017 р.; № 123 від 25.06.2017 р.; № 125 від 27.06.2017 р.; № 126 від 27.06.2017 р.; № 127 від 29.06.2017 р.; № 128 від 29.06.2017 р.; № 129 від 29.06.2017 р.; № 130 від 29.06.2017 р.; № 131 від 29.06.2017 р.; № 132 від 30.06.2017 р.; № 135 від 01.07.2017 р.; № 139 від 05.07.2017 р.; № 140 від 06.07.2017 р.; № 141 від 06.07.2017 р.; № 142 від 17.06.2017 р.; № 143 від 06.07.2017 р.; № 144 від 07.07.2017 р.; № 145 від 07.07.2017 р.; № 146 від 07.07.2017 р.; № 147 від 08.07.2017 р.; № 148 від 09.07.2017 р.; № 149 від 09.07.2017 р.; № 150 від 09.07.2017 р.; № 151 від 10.07.2017 р.; № 152 від 11.07.2017 р.; № 153 від 11.07.2017 р.; № 154 від 11.07.2017 р.; № 155 від 12.07.2017 р.; № 156 від 12.07.2017 р.; № 157 від 12.07.2017 р.; № 158 від 13.07.2017 р.; № 159 від 13.07.2017 р.; № 160 від 15.07.2017 р.; № 161 від 15.07.2017 р.; № 162 від 15.07.2017 р.; № 168 від 21.07.2017 р.; № 164 від 18.07.2017 р.; № 163 від 16.07.2017 р.; № 165 від 19.07.2017 р.; № 166 від 19.07.2017 р.; № 167 від 20.07.2017 р.; № 169 від 22.07.2017 р.; № 170 від 22.07.2017 р.; № 171 від 22.07.2017 р.; № 172 від 23.07.2017 р.; № 173 від 24.07.2017 р.; № 174 від 25.07.2017 р.; № 175 від 25.07.2017 р.; № 176 від 26.07.2017 р.; № 177 від 26.07.2017 р.; № 178 від 26.07.2017 р.; № 179 від 27.07.2017 р.; № 181 від 27.07.2017 р.; № 182 від 28.07.2017 р.; № 183 від 30.07.2017 р.; № 184 від 30.07.2017 р.; № 185 від 31.07.2017 р.; № 186 від 31.07.2017 р.

Вказані податкові накладні прийняті Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено.

В квитанціях № 1 зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК та/або таблицю даних платника податків.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобовязань платник податку зобовязаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягомо пераційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється КабінетомМіністрівУкраїни. Покупецьмає право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пп. 201.16.1-201.16.4 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобовязання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчоївлади, що реалізує державну одаткову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом пяти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийняторішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахункукоригуванняв Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крімвипадків, встановленихстаттею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно до п.п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

З матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя» подано до Державної фіскальної служби України податкові накладні за червень-липень 2017 р. для здійснення реєстрації.

Вказані податкові накладні були прийняті податковим органом, проте, реєстрацію накладних було зупинено.

В квитанціях № 1 вказано, що реєстрацію податкових накладних зупинено на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД, запропоновано платнику податків надати пояснення та/або додаткові документи.

Доказів в спростування факту наявності викладеного в квитанціях № 1 порушення позивачем не надано.

Також, позивачем не надано доказів надіслання до контролюючого органу пояснень або документів.

Доводи позивача щодо порушення строків надіслання квитанцій № 1 як підстава для здійснення реєстрації податкових накладних не приймаються судом до уваги.

Процедурні порушення, допущені податковим органом, не нівелюють порушень, зазначених в квитанціях № 1, та не спростованих платником податків.

Твердження позивача стосовно того, що у податкового органу відсутнє право здійснювати зупинення реєстрації податкових накладних в звязку з тим, що Кабінетом міністрів України не затверджено порядку зупинення податкових накладних, не враховуються судом.

Положеннями Податкового кодексу України, чинними на момент подання податкових накладних на реєстрацію та на момент розгляду справи, передбачено повноваження податкового органу здійснювати зупинення реєстрації податкових накладних.

Відсутність затвердженого Кабінетом міністрів України порядку зупинення податкових накладних не перешкоджає контролюючому органу здійснювати зупинення реєстрації податкових накладних, оскільки таке право передбачено спеціальним законом Податковим кодексом України та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя»є не обґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України в разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань субєкта владних повноважень.

Керуючись ст. 9, 11, 17, 69-72,86, 94,158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

...

постановив:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Золоте зерно Придніпровя» до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 18 вересня 2017 року

Судді ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3

Інформація про документ
Дата ухвалення
13.09.2017
Реєстраційний № рішення
804/5249/17
Резолютивна частина
У задоволенні позову платника податку відмовлено.
Подальше оскарження
Скарга на рішення суду першої інстанції у суді апеляційної інстанції ще не розглядалась.